• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

Skriveskabeloner.dk - skriv når du skriver

  • Informationsskabeloner
  • Nyhedsskabeloner
  • Brandingskabeloner
  • Salgsskabeloner
  • Supportskabeloner
  • Segmentskabeloner
Du er her: Forside / FAQ om skriveskabeloner

FAQ om skriveskabeloner

Hvad er skriveskabeloner?

En skriveskabelon er en fast grundform, som bruges af alle medarbejdere på tværs af en gruppe, en afdeling eller en hel organisation til at sikre, at tekster af samme slag skrives effektivt og på samme måde.

Hvad er det særlige ved skriveskabeloner?

En skriveskabelon organiserer, sammenfatter, lagrer og fastholder en gruppe, en afdeling eller en hel organisations komplette viden, erfaringer og kompetencer vedrørende en bestemt slags tekster.

Denne samlede indsigt, som ingen enkelt skribent kan overskue eller besidde, formidles til hver medarbejder i form af en skrive- og arbejdsplatform, der billedligt, enkelt og letforståeligt inspirerer, vejleder, understøtter og effektiviserer medarbejderne i deres skrivearbejde.

Hvordan virker en skriveskabelon?

En skriveskabelon består af et antal input-felter, som hver er angivet med en label. At skrive med en skabelon er i grove træk lige som at udfylde et spørgeskema.

Hvem er skriveskabeloner for?

Skriveskabeloner er et skrivesystem, der kan skaleres fleksibelt op fra en enkelt skribent til en gruppe af skrivende ansatte, til en mindre eller større afdeling til en hel organisation, myndighed eller virksomhed.

Jo større og mere geografisk eller kulturelt spredt en organisation er, desto større betydning kan skriveskabeloner have for at gøre skrivearbejdet fælles og sikre tekster på tværs, så de er konsistente i form, udtryk, indhold, budskab og generel kvalitet.

Hvorfor skriveskabeloner?

Skriftlig kommunikation er et vigtigt – og ofte det vigtigste – berøringspunkt mellem en organisation og dens medlemmer, en myndighed og dens borgere eller en virksomhed og dens kunder.

Det er i den forbindelse let at overse eller undervurdere de omkostninger, som en organisation lider under ved ineffektiv tilrettelæggelse af skrivearbejdet.

Der er i hovedsagen tale om to slags omkostninger:

  • Ineffektive skriveprocesser – Når medarbejdere skriver uden at have en fast plan for eller forestilling om, hvordan færdige tekster skal se ud, er de nødt til at forholde sig til og bruge tid på spørgsmål om teksternes opbygning, deres udtryk, deres indhold og meget andet. Det svarer til at medarbejderne hver for sig hver dag og ved hver skriveopgave sidder og genopfinder den dybe tallerken, hvilket naturligvis er spild af tid.
  • Ineffektive tekster – Når medarbejdere i stort og småt skriver ud fra hver deres egne forestillinger om, hvordan færdige tekster skal se ud, forvirrer det læserne. Tekster, der er uens i form, udtryk, budskab og indhold, har reduceret gennemslagskraft og er ikke så effektive med hensyn til at skabe og opnå resultater, som de burde være.

At bruge skabeloner i skrivearbejdet kan reducere eller helt eliminere disse problemer.

Se også:

  • Vores mission med skriveskabeloner
  • Hvad er skriveskabeloner?
  • Din intelligente skrivemaskine
  • Sammenlign to skrivesituationer

Er du interesseret i at vide mere om skriveskabeloner? Book et møde og få sparring og rådgivning om, hvordan du kan komme i gang med at forbedre din skrivesituation!

Primary Sidebar

Nyeste indlæg i bloggen

  • Ny skriveskabelon: Topic – for et stort og indviklet emne 29. januar 2023
  • Ny sportsskabelon for efter-kamp-vurdering og analyse 19. januar 2023
  • Gør skriveskabeloner en forskel? Eksempel: Fakta og myter 13. januar 2023
  • Semaform giver et nyt bud på en tidssvarende og troværdig nyhedsmodel 22. december 2022
  • Guide til skriveskabeloner 2023 20. december 2022

Footer

Skriveskabeloner.dk

Vores mål er at gøre skrivearbejde enkelt, så du kan fokusere al din opmærksomhed på at forstå og formidle en stadig mere indviklet verden.

  • Se introduktionen
  • Læs om vores mission
  • Forstå Princip 16
  • Skriv når du skriver

 

Se også: Brochure * Artikler * Bøger * Kurser * Foredrag * Om * Kontakt

 

Nyeste indlæg i bloggen

  • Ny skriveskabelon: Topic – for et stort og indviklet emne 29. januar 2023
  • Ny sportsskabelon for efter-kamp-vurdering og analyse 19. januar 2023
  • Gør skriveskabeloner en forskel? Eksempel: Fakta og myter 13. januar 2023
  • Semaform giver et nyt bud på en tidssvarende og troværdig nyhedsmodel 22. december 2022
  • Guide til skriveskabeloner 2023 20. december 2022

Søg

Kategorier

  • Alternativ nyhedsform (1)
  • Bøger (5)
  • Brandingskabeloner (1)
  • Fakta og myter (1)
  • Genrer (2)
  • Ikke kategoriseret (1)
  • Kirke (6)
  • Nyhedsskabeloner (1)
  • Om skriveskabeloner (9)
  • Skrivestil (2)
  • Sportsskabeloner (1)

All Rights Reserved © 2019-2023 Skriveskabeloner.dk | Skriv når du skriver | +45 4088 4758 | Log in